Katowice postawiły na pszczoły
16 grudnia 2020
Miasto Katowice postanowiło włączyć pszczelarstwo do swoich działań promujących miasto. Słoiczki z miodem stały się nowym gadżetem promocyjnym miasta, a dzieci i młodzież otrzymały szansę uczestnictwa w interesujących warsztatach.
Pszczelarze Pasieki edukacyjnej „Skrzydlaci przyjaciele” – której ambasadorem jest firma TiM S.A. – w roku 2019 zostali współzałożycielami Koła Pszczelarzy Miejskich przy Śląskim Związku Pszczelarzy w Katowicach. Z początkiem roku 2020 Wydział promocji Miasta Katowice zgłosił się z prośbą poprowadzenia trzech pasiek miejskich na dachach kilku prestiżowych budynków na terenie miasta.
NOSPR
W ten sposób ule stanęły na dachu budynku Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) oraz dwóch basenów miejskich. Ule zamieszkało łącznie 150 000 pszczół, które zebrały ponad 60kg miodu. Dzięki temu przygotowano ponad 600 słoiczków miodu z logo miasta Katowice.
Poza tym zorganizowano kilka warsztatów edukacyjnych w pasiece, gdzie dzieci oraz rodzice mogli porozmawiać o ochronie owadów zapylających oraz wspólnie z pszczelarzami zajrzeć do uli.
[Foto: CAMeleon Film Studio dla Wydziału promocji miasta Katowice]